onsdag 22. juli 2009

Juice kake

Denne kaken ser så sommerlig og lett ut på denne tiden av året, ungene elsker den.
Lag den tidlig om morgenen, så har du kaffe/te-mat når noen stikker innom.




Juicekake
4 egg
4dl sukker piskes til eggedosis

3dl appelsinjuice
300gr. smeltet smør
6ts vaniliesukker
5ts bakepulver
Kaken skaper helt sikkert glede. :-)
7 dl hvetemel Ha dette oppi eggedosisen
Stek kaken i langpanne 200 grader midt i ovnen ca.20 min.

Glasur

6ss smeltet margarin
300 gr melis
3 ts vaniliesukker
6ss juice Rør godt sammen så det ikke klumper seg. Ha det på kaken når en er kald.

Denne kaken skaper helt sikkert glede.

8 kommentarer:

  1. Låter mycket gott. Kan du hjälpa mig med, vad är melis och vad står ss för? Vad betyder: Ha dette oppi eggedosisen. Annars kan jag översätta men detta får ju inte bli fel om man bakar eller hur?

    SvarSlett
  2. Hei,
    melis er florsocker eller icing sugar. Ha oppi er å blande sammen.
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Den så kjempegod ut!! Aldri hørt om den før! Takk for oppskrifta, den så frisk og god ut!

    SvarSlett
  4. Aaah lyder lækkert. Har en del ananasjuice,v il prøve med det.

    SvarSlett
  5. Den kaken høres nydelig ut, men jeg er så elendig til å bake. Kanskje jeg får det til en gang.

    Så mye spennende du har vært med på. Den Vikingeleiren høres fabelaktig ut. Jeg elsker markeder av alle slag og denne så skikkelig spennende ut. Takk for at du delte bildene med oss. Gøyalt!

    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  6. Uhm, det er vist en af de farlige :-)

    Jeg er jo bagefter med kommentarer, men jeg må lige sige: Fantastisk billede af din dreng og dit barnebarn, hvor er de skønne :-)

    SvarSlett
  7. Mums ser godt ud. Tak for opskriften:)

    SvarSlett
  8. Det er en opskrift jeg kan li :-) Hurtig, nem og laekker !

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for en kommentar fra deg:-)

Populære innlegg

Bloggurat

Bloggurat

Levivest

Levivest
Gratis mønster

Mine sønner

Lang jakke i "Bomull/lin

Lang jakke i "Bomull/lin

Oppskrifter

Oppskrifter
Garnbutikk