torsdag 26. november 2009

Tovet tøfler

Jeg kommer med ennå en julepresang.
Under her er en god beskrivelse fra en flink strikker. C,")







Dette blir en veninne presang og de skal jeg love jeg har mange av. Jeg vet nesten ikke om jeg rekker å strikke til alle som jeg bestemte meg for ifjor. Da fòr jeg rundt å kjøpte raske pakker i siste liten og kronene forsvant enda raskere.
Ha en kreativ kveld alle sammen!
Siden beskrivelsen fra siden er forsvunnet har jeg prøvd meg på en beskrivelse, bare spør hvis det er noe du ikke forstår......









Snu hele arbeidet.




Tilslutt er det toving i vaskemaskin. 
Dvs vask på 40 grader.

17 kommentarer:

  1. Så flotte tøfler! Men det så litt knotete ut å sy dem sammen...
    Ha en fortsatt fin kveld! :)

    SvarSlett
  2. Åh! så snygga, härlig färg på också. Lycko dina väninnor som har en sådan snäll vän.

    SvarSlett
  3. Dette er supre tøfler!! Har vært på siden til Ingrid selv og sett, så disse skal jeg prøve meg på;)
    Du gir bort flotte gaver; men artig å gi bort noe man har laget selv. Du får bare stå på, men pass på å senke skuldrene!!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Disse er fine og varme! Jeg har noen min tante har strikket til meg!

    SvarSlett
  5. Hvor er de bare flotte, de skal nok skabe glæde hvor de kommer frem. Jeg syntes at denne model er den absolut bedste når det gælder sutsko, pyt med alt den kedelige montering når resultatet bliver godt. :o)

    SvarSlett
  6. Å så fine farger du har laget dem i;)
    Ser noen tror det er vrient å lage dem - men i betraktning av at disse strikkes på noen timer, inkl. montering og toving, så er det ikke noe vanskelig;))
    Tusen takk kjære deg for at du linker til min MONTERINGS-oppskrift;))
    Ha en trivelig og produktiv kveld;)

    Men Obs!! Den er feil linket.
    Her er linken til montering av firkant-tøfler
    http://strikkmedmeg.blogspot.com/2009/11/steg-for-steg-med-firkant-tffel.html

    SvarSlett
  7. Hei Ingrid, nå linket jeg din adresse, men her ble det noe feil. c,")

    SvarSlett
  8. Hei igjen;)
    Linken Virker som bare det nå;)
    Ble så inspirert av dine med den fine fargeklatten;) Tror jeg må lage meg et par til;) Ha en strikkefin og koz kveld;)
    klemz

    SvarSlett
  9. Hei! Flotte tøfler du har strikket,og fine farger har du også brukt.Og det er jammen fine gaver å gi og ikke minst å få.Og Ingrid har gjort seg flid med forklaringen på monteringen av dem.Nå vil jeg ønske deg en flott helg og en koselig adventstid. Klem fra meg:-))

    SvarSlett
  10. Huffja, at man aldri lærer å begynne i god tid med slike prosjekter :) Fine tøfler da, disse blir noen glad for vettu!!

    SvarSlett
  11. Så flink du er. Disse tøflene er nok gode og varme. Selv har jeg Bosniatøfler o tovet utgave, det er kjempegode.
    Heldig dere som kan strikke, det er så koselig å få hjemmelagede ting. Du har nok mange heldige veninner.
    Ferdig pepperkakedeig...ja det brukte vi også så klart!!!!

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  12. Endelig fant jeg oppskriften på de tøflene jeg var ute etter :). Skal strikke ett par i str "42", herre tøffel. Bør jeg da legge opp mer enn 14 masker? Vet ikke helt hvilken fot de er beregnet på :). Hilsen TOve

    SvarSlett
  13. Hurra! endelig en lettvint forklaring på sammensying av slike tøfler!! Tusen takk!!!

    SvarSlett
  14. pinne str? for jeg strikket 14 masker og 11 riller men den ble ikke firkantet! :(

    SvarSlett
  15. Du må strikke like mange riller som du har masker :)

    SvarSlett
  16. Hvor tykke pinner?

    SvarSlett
  17. Hvor mange masker og riller i forhold til str? Barn-Dame-Herre :)

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for en kommentar fra deg:-)

Populære innlegg

Bloggurat

Bloggurat

Levivest

Levivest
Gratis mønster

Mine sønner

Lang jakke i "Bomull/lin

Lang jakke i "Bomull/lin

Oppskrifter

Oppskrifter
Garnbutikk