torsdag 31. mars 2011

Oppskrift på strikket påskeegg


Mine små Påskeegg.
(Jeg har strikket i tynt bomullsgarn og pinner nr.2)

Omg. 1 Legg opp 9 masker
Omg. 2: vrang
Omg. 3: 2 r, ( øk1, 1 r) 6 ganger, 1 r (15 masker)
Omg. 4: vrang
Omg. 5: 2 r, (øk1, 1r) 12 ganger, 1r (27 masker)
Omg. 6: vrang
Omg. 7: rett
Omg. 8:vrang
Omg. 9: 2 r, øk1, (2 r, øk1)   12 ganger, 1r (39 masker)
Omg. 10 vrang
Omg. 11: Bytt  farge for mønster band i 10 omg. Eller  bare strikk en kontrastfarge for mellomledere 10 omg.

Eller hvorfor ikke designe ditt eget band (39 masker x 10 omg)


Omg. 21: endre garn farge og strikk 2 omg uten å forme
Omg. 23:  (2r, 2rsm) 9 ganger, 3r (30 masker)
Omg.24: vrang
Omg. 25: 2 r ( 2 r sm, 1r) 9 ganger, 1r (21 masker)
Omg. 26: vrang
Omg. 27: rett
Omg 28: vrang
Omg 29: (1 r, 2 r sm) 7 ganger (14 masker)
Omg 30: vrang


Trekk tråden  gjennom maskene på pinnen  stramt. Bruk dette til  å sy opp sømmen.

Fyll eggene med vatt.
(Her kan du se mine mønster, jeg lager et nytt for hvert egg jeg strikker)



8 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrift. Med denne grunnoppskriften kan man jo variere i det uendelige.

    SvarSlett
  2. Så flotte egg:) Takk for oppskrift:)

    SvarSlett
  3. Meget flotte æg. Tak for du vil dele opskrift med os i blogland. :)

    God aften til dig :)

    SvarSlett
  4. Så flotte de var!
    Tusen takk for oppskriften!
    Enda en oppskrift som passer for meg;)

    Klem;)

    SvarSlett
  5. Så flotte egg du har laga!! Takk for at du deler oppskrift:)

    SvarSlett
  6. Takk for oppskrift, du har jo vårpynten klar!!

    SvarSlett
  7. Tuuusen takk!! Du er en knupp! Godhelgklem:-)

    SvarSlett
  8. Supert at du har lagt ut oppskriften. Nå kan både store og små strikke egg i påsken!!!

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for en kommentar fra deg:-)

Populære innlegg

Bloggurat

Bloggurat

Levivest

Levivest
Gratis mønster

Mine sønner

Lang jakke i "Bomull/lin

Lang jakke i "Bomull/lin

Oppskrifter

Oppskrifter
Garnbutikk