søndag 5. februar 2012

Rundt med to rundpinner.


Når jeg strikker små ermer strikker jeg de ofte rundt med to rundpinner.
Da slipper jeg å bruke fem pinner som ofte raser ut gjennom fingrene på meg.


Her ser du to ulike rundpinner. Halvparten av maskene på hver av rundpinnene.


Jeg starter omgangen med å bruke begynnelsen og enden på rundpinnenen og strikker ut pinnen.
  

Så forflytter jeg meg til den andre rundpinnen og gjør det samme.


Jeg synes dette er en fin måte å strikke små ermer på.




Idag uler vinden utenfor, jeg har ikke vært utenfor en dør idag. 
Likevel har dagen flydd avgårde.
Har laget deilig middag,
sett på film, 
snakket i telefonen og strikket. 
Jeg kan godt like søndagen slik.
Jeg vil takke for fine kommentarer  for fanagenseren.

Jeg håper kommende uke blir fin og kreativ for deg .

 KLEM





6 kommentarer:

  1. Det var lurt. Må prøves.
    Genseren under er flott!
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Det var ett smart sätt, har inte sett det innan.
    Vi har varit inne mest hela dagen också förutom den där strandturen som jag ville och när jag trodde jag skulle förfrysa fingrarna. Nej, brasa inne är gosigare sådana här dagar.

    SvarSlett
  3. Synes slike søndager er herlige jeg også. I en stressende hverdag er det godt å bare kroe seg i sofakroken med et håndarbeide.

    SvarSlett
  4. Dette var ein lur måte å strikke på. Eg syr ofte armane sammen under armen og strikker dei på lang pinne.

    SvarSlett
  5. Sånn skal jeg strikke ermene på mariusgenseren jeg holder på med... :O) Har så vidt testet det tidligere, kjempesmart. det er det so kalles magig loop, ikke sant?

    Ønsker deg en kreativ uke også!

    klem

    SvarSlett
  6. din genser er så flot! Og mange tak for tippet om 2 små ærmer på samme tid, det vil jeg prøve, hvis altså jeg kan finde ud af det? Ja, kommentarer bliver man altid glad for

    SvarSlett

Jeg er veldig glad for en kommentar fra deg:-)

Populære innlegg

Bloggurat

Bloggurat

Levivest

Levivest
Gratis mønster

Mine sønner

Lang jakke i "Bomull/lin

Lang jakke i "Bomull/lin

Oppskrifter

Oppskrifter
Garnbutikk